(liczba odwiedzin rejestrowana
od lutego 2010 r.)
Najczęstsze pytania
2008-05-15 16:21:08 szymon : Czy na węźle "lubicka" będzie możliwość bezkolizyjnej jazdy na wprost dwoma pasami (brak świateł itp)?
Na obecnym etapie prac projektowych przyjęto rozwiązanie umożliwiające bezkolizyjny przejazd trasą główną - z mostu w kierunku północnym oraz z ul. Wschodniej na most - pod placem Daszyńskiego. Docelowo rozwiązanie zakłada przejazd nawet z układem dwujezdniowym.
2008-05-15 12:22:06 robert : W zakładce czy jest potrzebny pada argument, że obecne natężenie ruchu przekraczające 40 tysięcy samochodów zagraża zabytkom starówki. Na zakładce trasa-porównanie tras, w diagramie 2, natężenie ruchu wynosi na starym moście 45 tysięcy. Czy budując most na wschodniej do roku 2030, miasto podejmie jakieś kroki aby chronić zabytki starówki?
Brak budowy drugiej przeprawy spowodowałby konieczność "przepuszczenia" w 2030 starym mostem ponad 80 tys. pojazdów na dobę. Po oddaniu do użytku nowego mostu planowane jest wprowadzenie dodatkowych rozwiązań organizacji ruchu, które zachęcą kierowców do korzystania z nowej trasy przejazdu na drugą stronę Wisły.
2008-05-14 13:52:06 torr : Czy przez nowy most planowane jest tez poprowadzenie linii tramwajowej łączącej oba brzegi Wisly?
Nie przewiduje się budowy torowiska tramwajowego na nowym moście drogowym.
2008-05-14 00:21:48 rubinkowo : Ile domów trzeba będzie wyburzyć na osiedlu PZWANN, w pobliżu którego powstanie węzeł na Szosie Lubickiej?
Budynki osiedla PZWANN nie będą wyburzane. Proszę spojrzeć na stronę z rysunkiem "Węzła Lubicka".
2008-05-14 00:21:48 rubinkowo : W jakiej odległości od zabudowy przy ul. Wschodniej znajdzie się nowa trasa? Czy zostaną tam zamontowane ekrany akustyczne? Jeśli tak, to na jakim odcinku?
Maksymalne zbliżenie trasy głównej to około 10 m. Szczegóły można zobaczyć na schemacie "Węzła Lubicka". Lokalizacja ekranów akustycznych zostanie natomiast określona w ostatecznej wersji projektu budowlanego - przed wystąpieniem o pozwolenie na budowę.
2008-05-14 00:21:48 rubinkowo : Którędy będą wiodły objazdy podczas budowy węzła na Szosie Lubickiej i tunelu pod pl. Daszyńskiego?
Organizacja ruchu na czas budowy zostanie opracowana przez wykonawcę robót. Będzie to jedno z pierwszych opracowań, jakie wykonawca będzie musiał złożyć przed wejściem na plac budowy w rejonie przebudowywanych ulic.
2008-05-14 00:21:48 rubinkowo : Czy w przyszłości jest szansa, że nowym mostem pobiegnie jakaś linia tramwajowa?
Nie przewiduje się budowy torowiska tramwajowego na nowym moście drogowym.
2008-05-14 00:21:48 rubinkowo : Czy MZK ma jakieś plany związane z wykorzystaniem nowej przeprawy?
Nowym mostem drogowym przebiegać będą trasy linii autobusowych. Projekt nowej trasy będzie zawierać lokalizację przystanków autobusowych. Ze względu na dynamiczny rozwój zabudowy lewobrzeżnej części miasta jest za wcześnie na wskazywanie konkretnych rozwiązań. Nowym mostem zostaną skierowane linie autobusowe, a szczegółowy przebieg tras, częstotliwości kursowania itp. zostaną opracowane przy wykorzystaniu modelu ruchu dla transportu zbiorowego.
2008-05-13 23:34:48 Phoenix : Czy w związku z wybudowaniem trzeciego mostu (po starym drogowym i kolejowym) zostanie przedłużony bulwar wzdłuż Wisły na odcinku od mostu kolejowego do nowej przeprawy?
W chwili obecnej nie ma sprecyzowanych takich planów. Ewentualne decyzje w tej sprawie należałoby podejmować w końcowej fazie realizacji projektu.
2008-05-13 17:24:44 Paweł : Witam. Jeżeli most powstanie na wysokości ulicy Wschodniej to co stanie się z ważnym dla toruńskiej sieci tramwajowej torowiskiem wzduż tej ulicy?
Zgodnie z wcześniejszymi planami, linia tramwajowa w ul. Wschodniej jest przeznaczona do likwidacji.


