(liczba odwiedzin rejestrowana
od lutego 2010 r.)
Natężenia ruchu drogowego
Zespół naukowców z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy przeprowadził w 2007 roku analizę przestrzennych rozkładów ruchu samochodowego dla sieci drogowej miasta Torunia, z prognozami na lata 2015 i 2030.
Dla powyższych lat założono następujące scenariusze rozwoju sieci komunikacyjnej Torunia:
Rok 2015:
- przeprawa mostowa na wysokości ul. Wschodniej
- przebudowa ul. Wschodniej
- połączenie trasy Wschodniej z ul. Grudziądzką
- północna obwodnica miasta Torunia (Szosa Lubicka - Grudziądzka)
- Trasa Średnicowa (od ul. Wschodniej do Szosy Chełmińskiej)
- przebudowa ul. Skłodowskiej-Curie
Rok 2030:
- Trasa Średnicowa (od ul. Wschodniej do ul. Szosy Lubickiej)
- Trasa Średnicowa (od ul. Szosa Chełmińska do Szosy Bydgoskiej)
- połączenie Trasy Średnicowej z Szosą Lubicką
Diagramy przedstawiają uzyskane wyniki analiz przestrzennych rozkładów ruchu kołowego, dla opisanych wyżej założeń rozbudowy sieci drogowej:
Rys. 1 -
Średnie w roku dobowe natężenia ruchu w dniu roboczym
macierz ruchu rok 1998, sieć drogowa stan 1998
***
Rys. 2 -
Średnie w roku dobowe natężenia ruchu w dniu roboczym,
macierz ruchu rok 2006, sieć drogowa stan 2006
***
Rys. 3 -
Średnie w roku dobowe natężenia ruchu w dniu roboczym,
macierz ruchu rok 2015, sieć drogowa stan 2015
***
Rys. 3a -
Diagramy ruchu na skrzyżowaniach: Plac Daszyńskiego, Łódzka - Trasa Wschodnia,
sieć drogowa stan 2015
***
Rys. 4 -
Średnie w roku dobowe natężenia ruchu w dniu roboczym,
macierz ruchu rok 2030, sieć drogowa stan 2030
***
Rys. 4a -
Diagramy ruchu na skrzyżowaniach: Plac Daszyńskiego, Łódzka - Trasa Wschodnia,
sieć drogowa stan 2030
Opracowanie wykonane przez zespół ekspertów z Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, Katedra Budownictwa Drogowego:
Kierownik pracy:
- prof. dr hab. inż. Tomasz Szczuraszek
Autorzy:
- prof. dr hab. inż. Tomasz Szczuraszek
- dr inż. Grzegorz Bebyn
- dr inż. Jacek Chmielewski
- dr inż. Jan Kempa


